استفاده از طب سنتي براي پرپشت شدن مو
نوشته شده توسط : کلینیک من

طب سنتي براي پرپشت کردن مو

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا

 

دو قاشق غذاخوري آب

 

بطري اسپري

 

زمان آماده سازي و درمان 5 دقيقه

 

آلوئه ورا غني از آنزيم هاي پروتئيني است که سلول هاي آسيب ديده پوست سر را بازسازي مي کند. سلامت فوليکول مو را بهبود و رشد مو را افزايش مي دهد. رطوبت موجود در آلوئه ورا مو را در طول روز هيدراته نگه مي دارد اين کار سبب بافت نرم و به حداقل رساندن وزوز مو مي شود.

 

برگ آلوئه ورا را نصف کرده و دو قاشق سوپ خوري ژل را با استفاده از قاشق خارج کنيد حتماً از ژل شفاف و نه زرد استفاده کنيد اين ژل را به هم بزنيد تا يک دست شود.

 

دو قاشق سوپ خوري آب را به ژل اضافه و به خوبي مخلوط کنيد اين مايع را در داخل بطري اسپري بريزيد و خوب تکان دهيد.بعد از شستشو و خشکاندن موها اين محلول را براي پرپشتي و نرمي هفته اي 3تا4 بار روي موها اسپري کنيد.

 

برگ کاري

در هندوستان نسخه اي جادويي براي درمان ريزش مو و ترميم موهاي شکسته و نيز تحريک رويش مو وجود دارد و آن استفاده از برگ کاري است که از خشک شده آن بعنوان ادويه استفاده مي شود، در برگ کاري انواع آنتي اکسيدان ها، اسيدهاي آمينه، بتا کاروتن و پروتئين گياهي وجود دارند که براي سلامت و تغذيه مو بسيار موثر هستند.

 

از برگ کاري همچنين مي توان براي جلوگيري از خاکستري شدن موها هم استفاده کرد براي اين کار برگ موي خرد شده را به همراه روغن نارگيل ترکيب نموده تا يک خمير يکسان خوشرنگ به دست آيد سپس آنرا بر روي کف سر پخش مي کنيد اين کار سبب تقويت ريشه مو و مشکي شدن آن ها مي شود.

 

براي تحريک رشد مو نيز مي توان از برگ کاري به همراه ماست استفاده کرد و يک ماسک گياهي پروتئيني منحصربه‌فرد توليد کرد، با پوشاندن کامل موها با اين ماسک و صبر کردن به مدت 20 دقيقه موها از اين مواد تغذيه نموده و خون رساني به فوليکول هاي مو انجام مي شود، بعد از طي اين مدت با شستشوي موها ترجيحاً با آب گرم ميتوان از رشد سريع موها لذت برد.

 

براي بازسازي موهاي آسيب ديده در اثر مواردي مانند درمانهاي دارويي شيميايي، آلودگي محيط و رنگ کردن مو مي توان از برگ کاري به صورت استفاده مستقيم از آن بر روي پوست کف سر استفاده کرد، اين شيوه بهترين وضعيت براي تغذيه موها است و مي‌تواند ريشه مو و حتي ساقه را ترميم کند.

 

برگ کاري داراي خواص درماني براي بهبود اکنه صورت هم است و بصورت ترکيب با زردچوبه مي‌تواند براي ماساژ نواحي داراي جوش و اسکارهاي ناشي از آن بکار رود.

 

استفاده از حنا براي ضخيم شدن مو

حنا بطور رايج براي رنگ آميزي مو است، ولي همچنين کارهاي شگفت انگيزي براي سلامت کلي موهاي شما انجام مي دهد. حنا داراي خواص ضد باکتري، ضد ميکروبي و خواص رطوبتي است. حنا چربي هاي اضافي پوست سر را مي گيرد و مانع از بسته شدن آن مي شود. همچنين سطح PH پوست سر را تنظيم نموده و آسيب ها را درمان مي کند.

 

آووکادو براي تقويت مو

آووکادو منبع غني از ويتامين هاي آ، ب و اي است. بعلاوه آوکادو براي مرطوب کردن موها بطور طبيعي بسيار مطلوب است. ماساژ دادن پوست سر با پوره مخلوط موز و آوکادو ميتواند به رشد و ضخيم شدن مو ها کمک کند. مخلوط تهيه شده را به مدت 30 دقيقه بر روي سرتان قرار دهيد و آنگاه آنرا به خوبي بشوييد و از نرم کننده مناسب براي مو هاي خويش استفاده کنيد.

 

ماساژ مو با روغن گرم نارگيل/ زيتون

2- 3 قاشق غذاخوري روغن نارگيل/ روغن زيتون

 

حوله داغ

 

زمان آماده سازي و درمان 5 دقيقه

 

ماساژ روغن گرم مي‌تواند به تحريک فوليکول ها و رشد مو کمک کند و اين شيوه يکي از درمانهاي مفيد براي رفع شوره سر و خارش است. روغن نارگيل به علت داشتن تري گليسيريد به تغذيه تارهاي مو کمک مي کند بعلاوه توانايي نفوذ به شفت مو را دارد که امکان تغذيه بهينه را فراهم مي آورد. روغن زيتون بي نياز از آنتي اکسيدان ها، اسيدهاي چرب و ويتامين ايي است که با نرم کردن مو از آسيب مو جلوگيري مي کند.

 

2- 3 قاشق سوپ خوري( بسته به طول موهايتان) از روغن انتخابي برداريد و آنرا چند ثانيه قدري گرم کنيد بعد از آن روغن گرم را روي پوست سر 15 دقيقه ماساژ دهيد و آنگاه بگذاريد روغن30 دقيقه ديگر روي سر بماند، بعد از آن با حوله گرم مو را بپوشانيد اغلب اين کار را هفته اي دوبار انجام دهيد.موهايتان را با شامپو معتدل بدون سولفات آرام بشوييد تا موهاي پرپشت و نرم داشته باشيد.

 

کدام محصول بهترين محصول براي ضخيم شدن موهاي ريز است؟

گاهي اوقات تمام نيازهاي خوب موها کمي تغذيه است. با توجه به اين موضوع ، Qhemet Biologics اين انار موي سالم را ساخت. فرمول وگان حاوي ترکيبي از روغن کرچک و روغن آمورايورودا است که ضمن کاهش ريزش ، موهاي شما را هيدراته ، نرم ، تقويت و ضخيم مي کند.

 

استفاده از طب سنتي براي پرپشت شدن مو

 

درمان ها

طيف وسيعي از روش هاي طبيعي براي ضخيم شدن موهاي کم پشت وجود دارد ، اما نتايج از فردي به فرد ديگر متفاوت خواهد بود.

 

استفاده از طب سنتي براي ضخيم تر شدن مو شامل موارد زير است:

 

1. تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئين است ، که براي بدن براي ايجاد موهاي قوي و ضخيم ضروري است. اگر به طور منظم استفاده شود ، درمان تخم مرغ ممکن است به ضخيم شدن و تقويت موهاي فرد کمک کند.

 

براي استفاده از درمان تخم مرغ:

 

1 يا 2 تخم مرغ را با هم بزنيد

تخمها را به پوست سر و موهاي مرطوب بماليد

تخمها را به مدت 30 دقيقه روي پوست سر بگذاريد

موها را کاملاً با آب گرم و شامپوي ملايم بشوييد

به طور متناوب ، تخم مرغ ها را با روغن و آب ترکيب کنيد. براي استفاده از اين روش:

 

زرده تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوري (قاشق غذاخوري) روغن زيتون و 2 قاشق غذاخوري آب را مخلوط کنيد

مخلوط را به پوست سر و موهاي خشک بماليد

بگذاريد 15 دقيقه بماند

با آب گرم و يک شامپوي ملايم بشوييد

استفاده از درمان تخم مرغ يک يا دو بار در هفته به مدت چند هفته ممکن است به تقويت مو کمک کند.

 

2. روغن زيتون

روغن زيتون سرشار از اسيدهاي امگا 3 و ساير مواد مغذي است که براي سلامت کلي از جمله سلامت مو ضروري است. روغن زيتون هنگامي که مستقيماً به پوست سر و مو ماليده مي شود ، به تقويت موهاي پرپشت کمک مي کند.

 

روغن زيتون همچنين اين مزيت را دارد که باعث نرم شدن موها و رفع خشکي پوست سر مي شود.

 

براي استفاده از روغن زيتون:

 

روغن را تا دماي بدن گرم کنيد

روغن گرم را به پوست سر و مو ماساژ دهيد

بگذاريد حدود 30 تا 45 دقيقه در مو بماند

روغن زيتون را با شامپوي ملايم بشوييد

برخي افراد عسل را به روغن زيتون اضافه مي کنند و برخي ديگر پيشنهاد مي کنند روغن زيتون را يک شب با استفاده از کلاه دوش براي پوشاندن مو بگذاريد.

 

3. تغذيه مناسب

يک رژيم غذايي مغذي حاوي چربي هاي مفيد ، پروتئين و طيف وسيعي از ويتامين ها مي تواند به کم پشت شدن يا نازک شدن مو کمک کند. در حقيقت ، موهاي نازک مي تواند نشانه آن باشد که فرد به اندازه کافي مواد مغذي دريافت نمي کند.

 

براي کمک به رفع اين مشکل ، افرادي که موهاي نازک دارند بايد برخي از غذاهاي غني از مواد مغذي زير را در رژيم غذايي خود بگنجانند:

 

ماهي آزاد ، که سرشار از پروتئين و اسيدهاي چرب است

تخم مرغ ، که حاوي پروتئين ، امگا 3 و آهن است

گردو ، بادام و ساير مغزها ، که منبع اسيدهاي چرب هستند

ماست يوناني ، که منبع پروتئين است

لوبيا سبز ، سياه ، چيتي ، و ساير لوبيا ها که حاوي پروتئين هستند

فرد بايد به دنبال اضافه کردن 1 يا 2 وعده از هر يک از غذاهاي فوق به رژيم روزانه خود باشد. حتي افزودن فقط 3 يا 4 وعده در هفته مي تواند به بهبود سلامت مو کمک کند.

 

4. پوره پرتقال

ويتامين C ، پکتين و اسيد موجود در پرتقال از چند طريق مختلف مي تواند به موي فرد کمک کند.

 

ويتامين ها و مواد مغذي ممکن است درخشش طبيعي مو را بهبود بخشد ، که باعث ضخيم تر شدن مو مي شود.

 

اسيد موجود در پرتقال به تجزيه باقي مانده از محصولات مو کمک مي کند. اين مانده ها ممکن است در رشد مو تداخل ايجاد کنند. برخلاف برخي ديگر از روش هاي درماني ، پوره پرتقال بوي مطبوعي دارد که باعث لذت بيشتري از درمان مي شود.

 

فرد مي تواند از پوره پرتقال به عنوان درمان مو با مخلوط پرتقال تازه و سپس ماساژ پوره در مو و پوست سر استفاده کند. قبل از شستشو پوره را حدود 1 ساعت روي موها بگذاريد.

 

برخي از افراد پس از درمان پوره پرتقال دوست دارند از نرم کننده سبک براي آبرساني به موهاي خود استفاده کنند.

 

5. ژل آلوئه

بسياري از مردم بر اين باورند که گياه آلوئه ورا براي پوست ، پوست سر و مو مفيد است. استفاده از روغن آلوئه به طور مستقيم روي مو و پوست سر ممکن است به تقويت مو و ضخيم شدن آن در طول زمان کمک کند.

 

چندين محصول تجاري که حاوي آلوئه به عنوان يک ماده فعال هستند به راحتي در دسترس هستند. اين محصولات غالباً به شکل ژل و کرم هايي هستند که مستقيماً روي پوست سر و موها قرار مي گيرند.

 

براي يک محلول خانگي ، فرد مي تواند مقداري ژل آلوئه خالص را به پوست سر ماليده و اجازه دهد قبل از آبکشي به مدت 30 دقيقه بماند. برخي افراد آلوئه را با روغن نارگيل يا روغن زيتون مخلوط مي کنند.

 

افراد مي توانند هفته اي يک يا دو بار از اين روش درماني استفاده کنند.

 

6. آووکادو

مالش آووکادو همچنين شامل روغن زيتون خواهد بود.

آووکادو سرشار از ويتامين E است و بسياري از مردم معتقدند که اين يک مرطوب کننده خوب است. يک مالش ساده آووکادو درست کنيد و آن را دو بار در هفته بماليد.

 

براي ايجاد مالش آووکادو:

 

ميوه 1 آووکادو را با 1 قاشق غذاخوري روغن زيتون ترکيب کنيد

مخلوط را به مو و پوست سر بماليد

بگذاريد حدود 30 دقيقه بماند

کاملاً با شامپوي ملايم بشوييد

7. روغن کرچک

روغن کرچک همچنين سرشار از ويتامين E و اسيدهاي چرب است. ويتامين E به دليل کمک به سلامت مو معروف است.

 

روغن کرچک بدون هيچ گونه آماده سازي به راحتي بر روي مو اعمال مي شود. به سادگي ، روغن را روي پوست سر و موها بماليد تا زماني که موها آغشته شوند. قبل از شستشو ، روغن را حدود 30 دقيقه روي سر بگذاريد.

 

نکات مهم

لازم به يادآوري است که نتايج درمان هاي طبيعي بسته به فرد متفاوت خواهد بود. در بسياري از موارد ، درمان هاي طبيعي موهاي نازک به خوبي مورد مطالعه قرار نگرفته اند و هيچ نتيجه اثبات شده علمي نيز وجود ندارد.

 

افرادي که آلرژي دارند بايد از احتياط و عقل سليم استفاده کنند ، زيرا ماليدن ماده حساسيت زا روي پوست سر ممکن است باعث واکنش آلرژيک شود.

 

افرادي که دچار ريزش يا کم پشتي ناگهاني يا غيرقابل توضيح مو مي شوند ، بايد با پزشک خود صحبت کنند ، زيرا ممکن است دليل اصلي پزشکي براي ريزش مو وجود داشته باشد.

 

در بيشتر موارد ، درمان هاي خانگي طبيعي کم هزينه و کم خطر هستند و شايد ارزش آزمايش داشته باشد.

 

تمامي پزشکان معرفي شده در اين بخش در حوزه تخصصي خود داراي مهارتي خاص در درمان و جراحي مي باشند.

اين اطمينان را داشته باشيد که کليه پزشکان معرفي شده در اين کلينيک من کاملا مجرب ، معتبر و منصف مي باشند.





:: برچسب‌ها: تحريک فوليکول ها , کلینیک من , ماساژ مو ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: